Dag van de Groninger geschiedenis op 10 oktober a.s.

2837630859

De 29ste Dag van de Groninger Geschiedenis vind dit jaar plaats op zaterdag 10 oktober. De Dag van de Groninger Geschiedenis wordt traditiegetrouw gehouden in het gebouw van het RHC Groninger Archieven in Groningen en  maakt onderdeel uit van de landelijke Maand van de Geschiedenis. Het thema van deze editie is Tussen Droom & Daad en ook dit jaar pakt de organisatie groots uit met tal van geschiedenisactiviteiten rond dit landelijk thema. Een kleine greep uit de activiteiten die tijdens de Dag voorbij zullen komen: bezoekers kunnen verschillende lezingen over uiteenlopende historische onderwerpen bijwonen. Op het hoofdpodium zijn onder meer muziekoptredens, er is theater en de Groninger geschiedenisquiz ontbreekt ook dit jaar niet. Op de boeken- en informatiemarkt kunnen geïnteresseerden terecht voor oude en nieuwe boeken over de Groninger geschiedenis en cultuur. Ook dit jaar zal het parkeerdek weer gevuld zijn met bijzondere activiteiten voor jong en oud en zijn er diverse activiteiten op andere locaties als excursies, boottochten en -bezichtigingen. Het thema Tussen Droom & Daad zal als een rode draad verweven zijn in het programma. Binnenkort is het programma van de Dag van de Geschiedenis 2015 bekend.

Het volledige programma vindt u via deze link:
Programma 2015 Dag van de Groninger Geschiedenis

Dag van de Groninger Geschiedenis Zaterdag 10 oktober 2015 Locatie: RHC Groninger Archieven, Cascadeplein 4 en 10 Tijd: 11.00 – 17.00 De toegang is gratis De Dag van de Groninger Geschiedenis wordt jaarlijks georganiseerd door RHC Groninger Archieven, Huis van de Groninger Cultuur, GAVA, Cultuurhistorische Vereniging Stad & Lande, Groninger Museum, Noordelijk Scheepvaartmuseum en Groninger Forum Bibliotheek.