Meerdaagse reis naar België/najaarsexcursie nu in het najaar

Zoals enige tijd geleden is aangekondigd, is het de bedoeling om dit jaar een tweedaagse excursie te organiseren. De reis staat in het teken van het dynastieke geslacht Van Arenberg, die – met een onderbreking van 1593-1609 – van 1562-1617 de leenheerlijke rechten van Westerwolde in handen heeft gehad. Onderdelen van het programma zijn o.a. het grafmonument van Jean de Ligne in Zevenbergen, het voormalige Capucijnerklooster te Edingen (familiemausoleum) en het kasteel van Arenberg te Leuven-Heverlee. De excursie zal in gezamenlijkheid worden georganiseerd met het Streekhistorisch Centrum te Stadskanaal.

Hoewel de excursie gepland stond op 2 en 3 mei a.s., bleek dat deze data om verschillende redenen niet zo gelukkig waren gekozen. Daarom is besloten om de reis uit te stellen naar september en deze in de plaats te stellen van de gebruikelijke najaars-excursies van zowel de HVW als het SHC. De nieuwe data worden: vrijdag 26 en zaterdag 27 september a.s. Binnenkort ontvangt u uitnodiging met een programma, waarna u zich kunt inschrijven. Aangezien de reis in samenwerking met het SHC wordt georganiseerd, zal de uitnodiging tegelijkertijd aan de leden en donateurs van de beide organisaties worden gestuurd.

Graag willen wij u nog attenderen op onze eerstvolgende ALV van zaterdag 21 juni a.s. De uitnodiging met het programma zal eveneens binnenkort naar u toe worden gestuurd.

2 gedachten over “Meerdaagse reis naar België/najaarsexcursie nu in het najaar

1. L.S.
    Tot op heden nog niets gehoord over de najaars-excursie. Heb ik iets gemist of niet ontvangen?
    Groeten
    Tonny Schomaker

2. Tonny, de geplande excursie gaat wel door. De brief hiervoor is nog in de maak en zal zo spoedig mogelijk worden verzonden.