Uitnodiging ledenbijeenkomst

Geachte leden en andere belangstellenden,

Graag willen wij u hierbij uitnodigen voor de eerstvolgende ledenbijeenkomst van de Historische Vereniging Westerwolde op zaterdag 17 juni a.s. in Het Trefpunt (Dorpsstraat 119) te Vriescheloo. De vergadering begint om 13.30 uur. Het bestuur stelt de volgende agenda voor:

1. Opening, door de voorzitter.
2. Vaststelling van de agenda.
3. Ingekomen stukken en mededelingen, door de secretaris.
4. Lezing van dr. H. Veldman over 500 jaar Reformatie en de ontwikkelingen in Groningerland. Naar aanleiding van het vijfde eeuwfeest van de Reformatie zal oud-geschiedenisdocent en kerkhistoricus Veldman een voordracht houden over de betekenis van de Reformatie en de uitwerking daarvan in (Oost-) Groningen.
5. Pauze.
6. Naar aanleiding van het 300-jarig bestaan van het kerkgebouw te Vriescheloo houden drs. J.G. Abbes en dhr. J.S.A. Huizing twee kleine voordrachten over de geschiedenis van de kerk en de protestantse gemeente van Vriescheloo. Huizing zal ingaan op de lokale geschiedenis en het kerkgebouw, terwijl Abbes het ontstaan van de kerk in haar historische context zal plaatsen.
7. Sluiting van de vergadering.

Het bestuur hoopt weer velen van u op 17 juni a.s. te mogen begroeten. Neemt u gerust een gast mee!

namens het bestuur,

I. Middelkamp-Maarsingh, secretaris.

2 gedachten over “Uitnodiging ledenbijeenkomst

1. Geacht Bestuur ! Ik heb vandaag voor het eerst kennis genomen en kennisgemaakt met de Historische Vereniging Westerwolde. Ik ben geen Groninger, maar getrouwd geweest met Eka van der Laan uit Bellingwolde.
    Omdat ik zo nu en dan nog wel eens in Westerwolde kom bij vrienden en kennissen en de onderwerpen van de bijeenkomst me nogal aanspreken, vraag ik u hierbij of ik ook toegang kan krijgen voor die vergadering.
    Ik zie uw antwoord met belangstelling tegemoet.

2. Hallo Maarten, Je mag natuurlijk langskomen op de bijeenkomst in Vriescheloo om eens kennis te maken met onze vereniging en wellicht bevalt het zo goed, dat je besluit lid te worden van onze vereniging voor € 20 per jaar (vanaf 1-1-2018 € 25,00).