16 oktober 2014 Avondexcursie naar de depots van de Groninger Archieven

Het bestuur van de Historische Vereniging Westerwolde nodigt haar leden hierbij uit voor een avondexcursie per bus naar de Groninger Archieven, Cascadeplein 10 te Groningen. De excursie is op donderdagavond 16 oktober 2014. De bus vertrekt vanaf de parkeerplaats bij d’Ekkelkaamp, Kerklaan 7 te Onstwedde om 18.45 uur.

We zullen ca. 19.30 arriveren bij de Groninger Archieven. Het programma ziet er als volgt uit:

• Ontvangst met koffie en thee
• Mevr. J. van Keulen en dhr. A. Beuse zullen het een en ander vertellen over de Groninger Archieven. In de studiezaal zijn topstukken uit de Westerwoldse geschiedenis te bekijken.
• Rondleiding in kleine groepjes o.l.v. de medewerkers door de depots van de Groninger Archieven die normaal voor het publiek niet toegankelijk zijn.

Ca. 21.45 uur zullen we weer vertrekken naar de opstapplaats in Onstwedde.

Om de reiskosten te dekken vragen wij van de deelnemers 10 euro per persoon. U kunt het bedrag contant voldoen bij de opstapplaats De rondleiding door de Groninger Archieven inclusief koffie/thee is gratis.

Indien u met de bus mee wilt kunt u zich aanmelden: door te bellen met de hr. Roossien, 06-23236063 of bovenstaand telefoonnummer (alleen op kantooruren). Ook kunt u mailen: b.roossien@streekhistorischcentrum.nl

N.B. Leden die met eigen vervoer naar Groningen willen reizen dienen zich tevens aan te melden aangezien men bij de Groninger Archieven graag van te voren wil weten op hoeveel mensen men moet rekenen. Uiteraard hoeft u dan geen bus-kosten te betalen.

Gaarne aanmelden voor woensdag 08 oktober a.s. !!!!

Namens het bestuur.
B. Roossien.