Algemene Ledenvergadering

De algemene ledenvergadering van de Historische Vereniging Westerwolde werd op zaterdag 7 maart 2020 gehouden in d’Ekkelkaamp te Onstwedde.
Naast de gebruikelijke agendapunten zoals notulen, financieel verslag, bestuursverkiezing en jaarverslag was het woord aan de spreker van deze dag de heer ds. G.C. Hovingh uit Zuidlaren, die sprak over het thema ‘Het kerkelijke verzet in de Tweede Wereldoorlog in Westerwolde en omstreken’.
Enkele jaren geleden publiceerde Hovingh samen met dr. J. Ridderbos Predikanten in de frontlinie.

Voor belangstellenden een link naar het Jaarverslag 2019.

Tevens een link naar de website van Ds. Hoving genaamd Predikanten die Joden hielpen, met daarin de tot nu toe verzamelde gegevens over deze predikanten.