4 gedachten over “Luuk Houwing zet zich in voor een Groot Westerwolde

1. Het hoeft geen betoog dat het dorp Onstwedde bij het oude landschap Westerwolde hoort. Kan de Historische Vereniging geen centrale/coördinerende rol spelen om alle krachten binnen Westerwolde te bundelen om Onstwedde voor de nieuw de vormen gemeente Westerwolde te behouden, Alleen waar moet de grens dan lopen? Laten alle verenigingen, instellingen, stichtingen, bedrijven, etc, zich gezamenlijk inzetten om dit doel te bereiken. Er kan een petitie opgesteld worden, thema-avonden worden georganiseerd en voorlichting worden gegeven (o.a. via de media). Een actiecomité kan zeker nog wel meer bedenken. Als dit nu niet lukt is de kans voor vele, vele jaren verkeken!

2. Hierbij nog een kleine aanvulling op mijn vorige reactie. Politici moeten denk ik meer overtuigd worden dan de inwoners van Onstwedde en omstreken. Een “petitie” is hiervoor (ook) een krachtig middel. Ik wil wel als eerste ondertekenen. Het lijkt mij erg goed als achter een dergelijke petitie een goede organisatie zit. Nu maar afwachten wat “Onstwedde bij de gemeente Westerwolde” de Onstwedders en de rest van de Westerwolders waard is!

3. ik zou het zeer toejuichen dat de Historische Vereniging achter het plan gaat staan en ook een actieve rol zou kunnen spelen. samen met een aantal onstwedders zou er een soort van werkgroep gevormd kunnen worden, om bijvoorbeeld een :petitie” voor te bereiden.
    ik heb inmiddels ook verschillende contacten in onstwedde en omgeving gelegd