Ons tijdschrift Terra Westerwolda

Het tijdschrift Terra Westerwola voor de de geschiedenis van Westerwolde en de Kanaalstreek is een co-productie van het Streekhistorisch Centrum Stadskanaal(SHC) en de Historische Vereniging Westerwolde(HVW). Inmiddels zijn reeds zes tijdschriften verschenen. Leden van de Historische Vereniging Westerwolde en donateurs van het Streekhistorisch Centrum ontvangen dit tijdschrift automatisch. Verder is het tijdschrift ook te koop bij de tijdschriftenwinkels.
ScanImage06

Het laatste nummer is verschenen in oktober 2013 en bevat vele interessante artikelen, zoals:

• Bedreigd erfgoed. Over een monumentale boerderij in Onstwedde.
  • Turfsteken in het land van de Groothertog
  • De kerkvoogd Boelman Heijes uit Vriescheloo
  • De Ossekamp in Bellingwolde
  • Johanna Vos uit de Poldert
  • Scheepsjagen
  • Westerwoldse leestips enz. enz.

Alle tot nu toe verschenen tijdschriften vindt u op:

Eén gedachte over “Ons tijdschrift Terra Westerwolda

1. Prachtig , nu weet ik het graf van mijn oudovergrootvader met familiewapen enz.
    Een wonderbaarlijke gewaarwording. Hij was kerkvoogd, na 7 geslachten wordt de Bijbel overgeschreven. Had hij leuk gevonden. Heel hartelijk bedankt voor deze informatie.
    Misschien contact met J.Huizing? Henk Blaauw is ook familie van mij, mijn moeder heet Trijntje Fens, dochter van Johannes Fens. Mjn grootouders heetten Johannes Boelman en Derkien Boon. Mijn vader heet Lanbertus Boelman en had een radiozaak aan de Hoofdstraat te Stadskanaal . Terra Westerwolda is een heel mooi tijdschrift en ik maak veel reclame o.a. aan mevr Sterenborg Maarsheerd.
    Hartelijke groeten Dicky Boelman