Wie weet hier meer over te vertellen? Genealogie Hemmen

Eerst zal ik mij even voorstellen: ik ben Arnold Hemmen geboren in Emmen, woonachtig in Gees. Ik ben bezig met stamboom van de familie Hemmen, met als middelpunt mijn opa, Hendrik Hemmen. Deze Hendrik Hemmen is geboren in Oostwold, mogelijk aan de Hunningaweg, op 8 juni 1885. Hij is getrouwd met Dina Meems, en hebben 11 kinderen gekregen. Hendrik was zoon van Jan Hemmen en Elizabeth Kampen. Jan Hemmen is geboren in Bellingwolde. Inmiddels heb ik al menig informatie en foto’s kunnen vinden.
Op een bepaald moment kreeg ik het fotoboek van opa Hendrik Hemmen, hierin zaten een aantal foto’s waarvan niemand mij iets kan vertellen.

Dat zijn onderstaande foto’s.

Foto1: vrouw met 3 kinderen, dezelfde foto blijkt ook in een fotoboek van de zus van Hendrik H te zitten ( Jantje Oldenbeuving Hemmen )

foto 2: onbekend gezin, hierover kan niemand iets vertellen.

Op het kerkhof van Bellingwolde ligt het graf van de opa van mijn opa, met z’n vrouw. Dit zijn Hinderk Hemmen geb in 1832 in Bunde/Wymeer, overleden op 20-01-1909 in Bellingwolde. Zijn vrouw Pietertje Knip geb. 1829 in Scheemda, overleden op 5-11-1890.

Mijn opa vertelde wel eens het verhaal; als hij op bezoek van zijn opa was, ging die wel eens de tuin in en als hij dan achterin over een greppeltje sprong, zei hij “Jetst binn ich wieder in die Heimat”.. Wij zijn er nooit achter gekomen waar hij dan precies woonde in Bellingwolde.

Het zou heel mooi zijn als er iemand is die over één van deze foto’s iets zou kunnen vertellen.

Alvast bedankt voor Uw medewerking.

Vr. groet, Arnold Hemmen

Eén gedachte over “Wie weet hier meer over te vertellen? Genealogie Hemmen

1. Hallo Arnold,
    Ik heb wel een andere vraag. In mijn database Jan Hemmen, zoon van Berend Berends Hemmen & Grietje Jansen.
    Zijn deze bij jouw ook bekend?
    Bé Langenburg