Tijdschrift – Terra Westerwolda

Terra Westerwolda, tijdschrift voor de geschiedenis van Westerwolde, is sinds 2016 een uitgave van de Historische Vereniging Westerwolde (HVW). Het werd opgericht in 2011 en was tot eind 2015 een co-productie van het Streekhistorisch Centrum in Stadskanaal en HVW.

Terra Westerwolda verschijnt drie keer per jaar (voorjaar, zomer en winter) en wordt gesponsord door Museum de Oude Wolden (MOW) te Bellingwolde. Het museum biedt de lezers in elk nummer ook een artikel aan.

Redactie
De redactie bestaat uit Jochem Abbes, Tjarko van Dijk (namens Museum de Oude Wolden), Hans ter Heijden (eindredacteur), Jan Huizing, Henriëtte Kuiper en Geert Volders.

Vaste medewerkers zijn Sanne Meijer uit Groningen(‘Sanne Meijer Onderweg’), Herman Janssen uit Ter Apel (fotografie) en kunstschilder Geert Schreuder uit Onstwedde (illustraties). Voor de vormgeving tekent Janty Heeres van JantyDesign uit Rhederveld; Wubbe Alvering uit Vlagtwedde verzorgt het drukwerk en de distributie.

Reacties
Voor reacties en ideeën voor artikelen kunt u contact opnemen met Hans ter Heijden, telefoon 0599 313 811 / 06 51 05 65 65; e-mail: taalschuur@hetnet.nl

Lid-abonnee worden?
Leden van de HVW ontvangen het tijdschrift automatisch.
Lid worden voor slechts € 20,00 (met ingang van 1 januari 2018 wordt dit verhoogd naar € 25,00) en bovendien drie keer per jaar Terra Westerwolda ontvangen?
Klik dan hier.

Losse verkoop
Het tijdschrift is ook verkrijgbaar bij verschillende verkooppunten in de regio:
De Coop in Sellingen, Het Klooster in Ter Apel, The Read Shop in Ter Apel, Primera in Musselkanaal, Primera in Vlagtwedde, Theeschenkerij en Bed & Breakfast Stee en Stoetje Vriescheloo, De Spar in Blijham, Boekhandel Nieborg Winschoten, Primera Stadskanaal, Bruna Stadskanaal, Read Shop Stadskanaal, Museum de Oude Wolden Bellingwolde, Coop Onstwedde, Coop Bellingwolde, Boekhandel Godert Walter Groningen.

Hieronder ziet u de covers van alle tot dusverre verschenen uitgaven van Terra Westerwolda.

mow-social
Terra Westerwolda wordt mede
mogelijk gemaakt door MOW.
www.museumdeoudewolden.nl

cover_tw_nov2016-2

Cover vernieuwde Terra Westerwolda. Juli 2016

onder vuur