Terra Westerwolda

Terra Westerwolda, tijdschrift voor de geschiedenis van Westerwolde, is sinds 2016 een uitgave van de Historische Vereniging Westerwolde (HVW). Het werd opgericht in 2011 en was tot eind 2015 een co-productie van het Streekhistorisch Centrum in Stadskanaal en HVW. Terra Westerwolda verschijnt drie keer per jaar (voorjaar, zomer en winter) en wordt gesponsord door MOW | Museum Westerwolde te Bellingwolde. Het museum biedt de lezers in elk nummer ook een artikel aan.

Redactie
De redactie bestaat uit Hemmo Clevering, Jan Huizing, Lieuwe Jongsma, Lizanne Trenning, Geert Volders (hoofdredactie), Obby Veenstra (namens MOW) en Erik Wubs (eindredactie).

Vaste medewerkers zijn André Dümmer uit Ter Apel (fotografie) en kunstschilder Geert Schreuder uit Onstwedde (illustraties).

Voor de vormgeving, drukwerk en distributie tekent Janty Heeres van JantyDesign uit Rhederveld.

Reacties
Voor reacties en ideeën voor artikelen kunt u contact opnemen met Geert Volders e-mail: geert.volders@gmail.com

Lid-abonnee worden?
Leden van de HVW ontvangen het tijdschrift automatisch.
Lid worden voor slechts € 27,50 en bovendien drie keer per jaar Terra Westerwolda ontvangen?
Klik dan hier.

Losse verkoop
Terra Westerwolda is voor € 5,95 ook te koop bij diverse (boek)winkels/musea in de regio:

Verkooppunten
Bellingwolde:             MOW|Museum Westerwolde
Groningen:                 Boekhandel Godert Walter
Musselkanaal:            Primera
Onstwedde:               Coop
Sellingen:                   Coop en Oude Stelmakerij (SHC)
Stadskanaal:              Primera en Read Shop
Ter Apel:                     Museum Klooster en Read Shop
Vlagtwedde:               Primera
Winschoten:               Bruna Nieborg

Hieronder ziet u de covers van alle tot dusverre verschenen uitgaven van Terra Westerwolda.

Terra Westerwolda wordt mede
mogelijk gemaakt door:
MOW | Museum Westerwolde

cover_tw_nov2016-2

Cover vernieuwde Terra Westerwolda. Juli 2016

onder vuur

2015 -2 dubbeldik

Jaargang 4 nummer 1

jg 3 nr. 3Terra Westerwolda 3-2

Frida de Ruiter08ScanImage06ScanImage05ScanImage04ScanImage03ScanImage02ScanImage01