4 gedachten over “Vlagtwedde – Landbouwschool

1. De landbouwschool bezocht ik in de jaren 1939 t/m 1943. De studie duurde 4 jaren. Het eerste jaar 2 dagen per week, de volgende jaren 1 dag per week. De overige dagen van de week werkte men op de boerderij van de ouders. Hoofd was dhr. J.Siebring. Achter de school was een grote tuin, die door de leerlingen werd omgespit waarop diverse gewassen werden geteeld als proef. Naast de theorielessen werden proefvelden bezocht. Ook maakten we met meneer Siebring uitstapjes in de omgeving, waarbij we in de Wedderbergen een leerling kwijt raakten. Iemand uit deze omgeving heeft nog rondgereden om hem terug te vinden, zonder resultaat overigen. Bleek later, toen hij ons uit het oog verloor, dat hij naar huis was gefietst.
    Ik herinner me nog een bezoek aan het museum in Assen, waar we op de fiets naar toegingen. Niet naast de deur.
    Ook gingen we lopende in de omgeving om in graslanden de diverse grassen te leren onderscheiden.
    Harm Dijkmeijer Vlagtwedde

2. Prachtig zo’n reactie bij deze foto. Nu krijgt de foto weer een hele andere betekenis en kennen we weer wat meer achtergronden.

3. Mijn overgrootvader Sander Luppes schijnt een tijdlang het tuinonderhoud rond de school te hebben gedaan. Ik weet zeer weinig van mijn opa. Wie weet zich nog iets van hem te herinneren en/of heeft mogelijk een foto in bezit waar hij opstaat. Ik ben erg belangstellend.

Eventuele reacties naar Klaas Kiewiet k-kiewiet@hotmail.com