Betreft: afgelasting bijeenkomst 13 juni en jaarlijkse excursie (19 sept.)

Geachte leden,

Het is u waarschijnlijk niet ontgaan dat het kabinet in verband met de Coronamaatregelen heeft besloten om alle evenementen tot 1 juni niet door te laten gaan. Na 1 juni worden de mogelijkheden verruimd en bijeenkomsten van maximaal 30 personen toegestaan. Aangezien het grootste gedeelte van onze leden in de kwetsbare risicogroep zit vindt het bestuur het desalniettemin niet verantwoord om de geplande vergadering van 13 juni te Veelerveen door te laten gaan. Bovendien worden onze bijeenkomsten doorgaans tussen de 75 en 90 personen bezocht. Er zou dan restrictie en selectie plaats moeten vinden en daar voelen wij als bestuur niet voor.

Ook hebben wij ernstige twijfels over het door laten gaan van de geplande excursie op 19 september. Als bestuur vinden we het vooralsnog niet verantwoord om dan al met zo’n 50 personen in een bus op stap te gaan. Daarom wordt de excursie voor dit jaar afgelast en – afhankelijk van de ontwikkelingen – mogelijk uitgesteld.

Wij denken dat u begrip kunt opbrengen voor deze besluiten. Mochten zich er wijzigingen voordoen, dan stellen wij u zo spoedig mogelijk op de hoogte. Houdt u vooral ook de website van de vereniging in de gaten!

Wij houden als bestuur de ontwikkelingen in de gaten en volgen de richtlijnen en adviezen van de overheid. Bij alle activiteiten van de vereniging staat de veiligheid en de gezondheid van onze leden voorop. Gelukkig zijn er ook andere manieren om met de Westerwoldse cultuurgeschiedenis bezig te zijn. Er is in de afgelopen weken al meer digitaal verkeer en contact via de telefoon geweest dan we ooit hadden kunnen vermoeden.

De redactie van ons tijdschrift Terra Westerwolda vergadert/werkt op afstand, dus binnenkort valt ons blad weer bij u in de bus.

Pas op uw gezondheid! We hopen u – zodra het kan – weer bij de ledenbijeenkomsten en andere activiteiten te ontmoeten.

Met vriendelijk groet namens het bestuur van de Historische Vereniging Westerwolde,

Kineke Kuper-Dijkmeijer, secretaris