Algemene Ledenvergadering in Vledderveen 14 december 2013

20131214-145107.jpg

Op zaterdag 14 december a.s. organiseerde de vereniging een ALV in het gebouw van de Ned. Hervormde Evangelisatievereniging “Jeruël” te Vledderveen. Aangezien dit jaar in het teken staat van 200 jaar monarchie in Nederland, leek het een goed idee om ook als HVW aandacht aan dit landelijke historische thema te schenken.
10bogers570
De sprekers hadden we deze keer dicht bij huis gezocht: uw voorzitter drs. J.G. Abbes en secretaris drs. B. Roossien gaven een presentatie over ‘het ontstaan van het Koninkrijk der Nederlanden, koning Willem I en de effecten van zijn bestuur in Westerwolde’. Vooraf vertelde dhr. A. Maarsingh nog het één en ander over de Nederlandse Hervormde Evangelisatie Vereniging uit Veelerveen, waar we deze middag te gast waren. dhr. B. Roossien gaf tot slot nog een uiteenzetting over de Koningsraai, de grenslijn tussen Groningen en Drenthe die in 1815 werd vastgelegd.

Link naar website over de Koningsraai
Link naar Semslinie – Koningsraai
Vledderveen Roossien