Documentatiecollectie Historische Vereniging Westerwolde

Van 1980 tot 2011 luidde de naam Vereniging voor Genealogie en Historie Westerwolde. De Vereniging stelt zich ten doel de belangstelling voor de historie en familiegeschiedenissen voor de landstreek Westerwolde in Zuidoost-Groningen te bevorderen en daarop stimulerend te werken.

Dit wordt onder andere gedaan door het beheren van een documentatiecollectie betreffende de landstreek. Deze collectie is sinds 2016 ondergebracht in het Streekhistorisch Centrum de Oude Stelmakerij te Sellingen.

Gebruik maken van de collectie

De collectie is toegankelijk voor zowel leden als niet-leden. Raadplegen van de collectie kan tijdens de openingsuren van het SHC de Oude Stelmakerij. Iedere bezoeker dient in het bezoekregister te tekenen. Daarmee geeft de bezoeker aan akkoord te gaan met de huisregels.

Kijk voor meer informatie op de speciaal hiervoor aangemaakte pagina.(link)