Ter Apel krijgt een Historische Kring

Achter de schermen wordt hard gewerkt aan het oprichten van een Historische Kring Ter Apel. Initiatiefnemers zijn Lienke Lanting, Reind Krikke, Rienhart Wolf en Jakob Been. Aanleiding is de oproep van Rienhart Wolf tijdens de presentatie van zijn boek ‘Vervlogen tijden’ in mei vorig jaar in een afgeladen Hotel Boschhuis in Ter Apel. Wolf schreef tot mei vorig jaar artikelen voor de rubriek ‘Vervlogen tijden’ in deze krant en zijn werkzaamheden zijn overgenomen door Jakob Been.

“We willen ons beslist niet afzetten tegen de Historische Vereniging Westerwolde”, benadrukken de initiatiefnemers. “Integendeel. We worden ‘een club binnen de club’, we handelen onder de vleugels van de historische vereniging. Je mag om te beginnen alleen maar meedoen aan de activiteiten van de Historische Kring Ter Apel als je lid bent van de Historische Vereniging Westerwolde.”

De werkgroep in oprichting is bezig met het samenstellen van een programma voor de komende maanden. “Dan moet je denken aan bijvoorbeeld een historische wandeling door Ter Apel met behulp van oude foto’s, maar ook aan lezingen in bij voorkeur de Hesse bibliotheek. Verder willen we inwoners op leeftijd gaan interviewen die een boeiend verhaal over vroeger kunnen vertellen. Er worden opnames gemaakt van het gesprek en de tekst wordt eveneens op papier gezet. Daarnaast is het de bedoeling om drie keer een artikel over Ter Apel te schrijven, dat wordt geplaatst in Terra Westerwolda; het tijdschrift van de Historische Vereniging Westerwolde.”

U wilt meer informatie over de Historische Kring Ter Apel in oprichting? Stuur dan even een mail naar jbeen01@hetnet.nl

bron: Ter Apeler Courant gepubliceerd met toestemming van Paul Abrahams.

Eén gedachte over “Ter Apel krijgt een Historische Kring

1. Hee, wat leuk dat jullie deze site maken. Heel veel succes, en hopelijk komen er veel mooie foto’s voorbij. Groetjes, Janny Strockmijer.