Winternummer Terra Westerwolda verschenen

cover_tw_nov2016-2

Binnenkort ontvangen de leden van de Historische Vereniging Westerwolde het winternummer van Terra Westerwolda. In de loop van november is het ook weer verkrijgbaar bij verschillende verkooppunten. Dit is alweer het tweede nummer van Terra Westerwolda nieuwe stijl. Op de eerste (zomer)editie ontving de redactie veel positieve reacties. Overigens, kritische noten blijven, net als suggesties voor artikelen, welkom!

Van Renwerinck, Renweringh naar Rendering
In deze wintereditie onder meer een boeiend ‘verhaal van een familie’ door Jurriane Rendering. Terra Westerwolda blijft graven in de rijke geschiedenis van Westerwolde. Ook in de bijdrage van het MOW over de kolonisatiemaatschappij Eigen Haard. Verder vertelt Trijnie Koolhof-Tammes uit Bellingwolde over haar veelbewogen leven en werk. In de serie over literatuurgeschiedenis besteedt Hans ter Heijden deze keer aandacht aan de dichter van het Grönneger Laid: Geert Teis. Harm Scholte haalt jeugdherinneringen op aan Rhederbrug. Deze inspireerden Geert Schreuder tot een schilderij dat ook de cover siert: Harm als bakkersjongen op zijn fiets, optornend tegen de wind op het Rhederveld. Maar er is meer. Leest u maar!

Lidmaatschap
Leden van de Historische Vereniging Westerwolde ontvangen het blad automatisch; de kosten voor het lidmaatschap bedragen slechts € 20,00 per jaar. Ook lid-abonnee worden? Klik dan hier.
Het blad is voor € 4,95 ook te koop bij diverse winkels in de regio. Het verschijnt drie keer per jaar. Het volgende nummer komt in maart 2017 uit.

Reacties
Voor reacties of ideeën voor artikelen kunt u contact opnemen met Hans ter Heijden, eindredacteur van Terra Westerwolda, telefoon: 0599 313 811 / 06 51 05 65 65; e-mail: taalschuur@hetnet.nl