Stelmakerij in Vlagtwedde in 1896

This file was provided to Wikimedia Commons by the Rijksdienst voor het Cultureel The Rijksdienst voor Cultureel Erfgoed, exclusively provides images that are either made by its own employees up to a 1200px size, or that are otherwise free of copyright.

Alie Noorlag stuurde ons het volgende bericht:
“Ik zou graag willen weten waar zich in 1896 in Vlagtwedde een stelmakerij bevond. Een van mijn voorvaderen had rond deze tijd een stelmakerij in Vlagtwedde. Rond 1550  zijn de Noorlag’s uit Duitsland naar Westerwolde gekomen. Via Veendam, Wildervank zijn ze o.a. in Stadskanaal terecht gekomen. Het grappige is dat ik de omgekeerde weg heb afgelegd, van Stadskanaal via Wildervank naar Vlagtwedde. Misschien dat een van de leden van de Historische Vereniging iets weet van de stelmakerij? Ik heb zelf een stamboom”.
Wie kan Alie hiermee helpen. Haar mailadres is a.w.noorlag@planet.nl.

Eén gedachte over “Stelmakerij in Vlagtwedde in 1896

1. Aan de Weenderstraat 145 en aan de Wollinghuizerweg 171 (laatste stelmaker Smid). Of deze er voor 1900 al zaten weet ik niet