Genealogie vragen plaatsen we graag

We weten dat veel van onze leden naast hun interesse in de streekgeschiedenis ook veel belangstelling hebben voor de genealogie. Mocht u vragen hebben over uw eigen familiegeschiedenis, dan willen wij daar graag ruimte voor beschikbaar stellen op onze website en Facebookpagina.

Zo kregen we van Wijchert Spa de volgende vraag:
Ik ben op zoek naar de overlijdensdatum van Anne Sophie Harms (naam in het doopboek van Vlagtwedde). Ik ben de naam ook tegen gekomen als Anna Sophia Harms en Ansoofie Harms. Deze namen werden genoemd in het doopregister bij de doop van haar kinderen.
Anne Sophie is gedoopt op 23 september 1703 te Vlagtwedde. Zij was de dochter van Harmen (Harm) Jans van Vlachtwedde ( geboren ±1671, overleden voor 1722 / 1725) en Teelcke Jans van Wupping (geboren 1677, overleden na 1722). Harmen (Harm) en Teelcke zijn op 8 september 1702 te Vlagtwedde getrouwd.
Naast Anne Sophie was er nog een dochter Trijntien (Trijntje)(gedoopt 25-3-1708 te Vlagtwedde) en 2 zoons,  Jan (gedoopt op 1-11-1705 te Vlagtwedde) later getrouwd met Fenne Geerts en Sander (gedoopt in1707). Deze laatste 3 kinderen zijn in Stakenborg geboren. Mogelijk is ook Anna Sophie daar geboren.
Harmen (Harm) was de zoon van Jan Helmichs en Anna Sophia Christiaens.
Anne Sophie Harms is in ± 1733 getrouwd met Jacob Spade van Durlach. Jacob was soldaat in Bourtange in de compagnie van Starkenborg van Whee. Hij kwam uit Duitsland (Durlach) en was Rooms Katholiek.

Hopelijk kan iemand met deze kennis de overlijdensdatum vinden van Anne Sophie Harms vinden. Deze ligt voor 1772 en mogelijk zelfs voor 1764.
Reacties graag naar Wijchert Spa