Wie weet meer over Reint Jan Potze?

Gisteren ontving ik een foto van een achternicht waarop vermoedelijk Reint Jans Potze staat, gehuwd met Roelfien Huiting.
Mijn neef ir. Jan Potze, voor zijn overlijden jarenlang lid van de Historische Vereniging Westerwolde en tevens bestuurslid, deed
onderzoek naar de familie Potze. Wat hij mij ooit meedeelde, was, dat onze overgrootvader Reint Jans Potze, geboren op 18 oktober 1845 in Rijsdam
en overleden op 17 augustus 1916 in Harpel, aan de linkerkant woonde van de ingang van een waterwinningbedrijf, hij jenever smokkelde en een gerenommeerd stroper was.
De eerder genoemde achternicht weet van haar moeder dat de man op de foto schaapherder is geweest. Maar waar is onduidelijk.

Ik zou graag willen weten of er binnen de Historische Vereniging Westerwolde iets bekend is over schaapherders in de omgeving van Rijsdam/Harpel/Vlagtwedde.
En of de naam Reint Jans Potze in combinatie met het beroep schaapherder is te maken.

Hopelijk kunt u mij verder op weg helpen in mijn zoektocht naar de man op de foto hieronder.

Graag hoor ik tzt iets van u.

Hetto Zijlstra
Elzendal 61
3142 AD Maassluis
m. 06-18448261

Eén gedachte over “Wie weet meer over Reint Jan Potze?

1. Uit mijn stamboomonderzoek blijkt dat dit mijn overgrootvader van moeders kant is. Verder heb ik geen gegevens over hem.
    mijn moeder: Henderika Jantje Niemeijer, 1919-2009
    mijn grootmoeder: Mina Potze, 1872-1952
    mijn overgrootvader: Reint Jans Potze 1845-1916.