Algemene Ledenvergadering in Onstwedde

Graag willen wij u hierbij uitnodigen voor de algemene ledenvergadering van de Historische Vereniging Westerwolde op zaterdag 15 maart a.s. in de Brinkhof (Zalencomplex Geref. Kerk, Dorpsstraat 5) te Onstwedde. De vergadering begint om 13.30 uur. Het bestuur stelt de volgende agenda voor:

• Opening door de voorzitter.
  • Vaststelling van de agenda.
  • Notulen van de ALV van 15 december 2013 te Vledderveen.
  • Ingekomen stukken en mededelingen, door de secretaris.
  • Financieel verslag, begroting 2014 en verslag van de kascommissie, door de penningmeester.
  • Benoeming van een nieuw lid voor de kascommissie.
  • Jaarverslag 2013, door de secretaris.
  • Bestuursverkiezing. Statutair aftredend zijn de heren R.M.A. Wegman en B. Maarsingh. Beiden stellen zich herkiesbaar. Namen van tegenkandidaten kunnen worden ingediend tot een kwartier voor aanvang van de vergadering.
    Integratie Werkgroep Streekhistorie Bellingwedde. Het bestuur stelt voor om de heren M. Fokkens en H. Prenger namens de WSB in het bestuur te verkiezen. De WSB gaat daarmee op in de HVW.
  • Pauze.
  • Lezing van de heer H. Hachmer van het Veenkoloniaal Museum te Veendam over het thema: Boeren op toegemaakte grond.
  • Rondvraag.
  • Sluiting van de vergadering.

Het bestuur hoopt weer velen van u op 15 maart te mogen begroeten. Graag tot dan!

namens het bestuur,

B. Roossien, secretaris.