Nogmaals: 30 november Dag van de WesterwOLDambster Geschiedenis

Uitnodiging:
Op zaterdag 30 november a.s. organiseert onze vereniging in samenwerking met het Cultuurhistorisch Centrum Oldambt en het Museum de Oude Wolden de “Dag van de WesterwOLDambtster Geschiedenis” (DvdWOG). Aanleiding is de bijzondere expositie Vooruitgangsvisioenen in het Museum de Oude Wolden te Bellingwolde over de kanalisatie van Westerwolde. Omdat dit belangwekkende onderwerp niet alleen de geschiedenis van Westerwolde betreft, maar ook die van het Reiderland en het Oldambt, hebben we het idee opgevat om een gezamenlijke DvdWOG te organiseren rondom de expositie in Bellingwolde. Ook nu hebben we weer een rijk geschakeerd programma samengesteld met o.a. een informatiemarkt, een lezingenserie, een boerderijbezichtiging en een boekpresentatie. Het programma duurt van 11.00 – 16.00 u. en vindt plaats op drie locaties in Bellingwolde: Museum de Oude Wolden, Gebouw Rehoboth (Hoofdweg 130) en de monumentale boerderij van de familie W.J.C. Mulder (Hoofdweg 148). Alle drie locaties liggen op loopafstand van elkaar. Het is een mooi programma geworden met voor elk wat wils. We hopen op uw aller komst!