Uitnodiging Algemene Ledenvergadering

Geachte leden en andere belangstellenden,

Graag willen wij u hierbij uitnodigen voor de algemene ledenvergadering van de Historische Vereniging Westerwolde op zaterdag 30 maart 2019 in d’Ekkelkaamp (Kerklaan 7) te Onstwedde. De vergadering begint om 13.30 uur.

Het bestuur stelt de volgende agenda voor:

1. Opening door de voorzitter.
  2. Vaststelling van de agenda.
  3. Notulen van de ALV van 24 maart 2018 te Onstwedde.
  4. Ingekomen stukken en mededelingen, door de secretaris.
  5. Financieel verslag, begroting 2019 en verslag van de kascommissie, door de penningmeester.
  6. Benoeming van een nieuw lid voor de kascommissie.
  7. Jaarverslag 2018, door de secretaris.
  8. Bestuursverkiezing. Statutair aftredend zijn aftredend de heren H. Prenger en R.W. Krikke. Beide bestuursleden stellen zich herkiesbaar.
  9. Rondvraag.
  10. Pauze.
  11. Het inhoudelijke deel van de vergadering staat in het teken van de Landschapsbiografie Westerwolde, een project waarbij ook de HVW inhoudelijk is betrokken. Drs. J.G. Abbes zal als projectleider de stand van zaken met u doornemen en de rol van de HVW uiteenzetten. Aan de hand van voorbeelden uit de landschapsgeschiedenis van Westerwolde zal hij de aanwezigen vragen naar verhalen, oude archiefstukken, oude foto’s, tips en suggesties. Daarna zal G. Volders M.A. als kernredactielid het thema ‘grenzen in Westerwolde’ behandelen. Grenzen zijn door mensen in het landschap zichtbaar gemaakt om bestuurlijke regio’s of het persoonlijke bezit te scheiden. In deze beschouwing zullen een aantal spraakmakende grensconflicten in Westerwolde worden besproken.
  12. Sluiting van de vergadering.

Het bestuur hoopt weer velen van u op 30 maart a.s. te mogen begroeten.

Wilt u uw gedachten laten gaan over een eventuele bijdrage aan de Landschapsbiografie Westerwolde?

Neemt u gerust een gast mee!

Kineke Kuper,
secretaris.