Leden van onze vereniging op bezoek bij de Groninger Archieven

Bij wijze van experiment had de Historische Vereniging Westerwolde voor het eerst een avondexcursie georganiseerd. Zo kwamen 47 personen per bus en eigen vervoer om 18.45 uur aan in het gebouw van de Groninger Archieven, waar we met koffie/thee en koek werden ontvangen.
Na een tweetal uiteenzettingen te hebben aangehoord, waarin wij o.a. enigszins wijs werden gemaakt in het gebruik van de website van het archief en allegroningers.nl werden we los gelaten in de studiezaal, waar een heleboel “hoogtepunten uit Westerwolde” voor ons waren klaar gelegd, die we konden bekijken en fotograferen. Zo was er voor elk wat wils qua onderwerp en tijdsvak.
Hierna werden we in kleine groepjes rondgeleid door enkele van de archiefdepots. Gelukkig maar, want er ligt 27 kilometer archief opgeslagen in het gebouw (een deel ervan ligt elders opgeslagen) en alles bekijken was toch wel een lange wandeling geworden.
Na een tweede ronde koffie/thee met koek gingen we- een hoop wijzer – om 10 uur weer naar huis.

DSC05865DSC05866DSC05918