Luisterwandeling Jipsinghuizen – Een themawandeling over mens, werk & landschap

Wandelen in Westerwolde is een ware belevenis. Daarom ontwikkelde Biblionet Groningen deze zomer een bijzondere route, samen met Stichting Wandelen in Westerwolde, de Historische Vereniging Westerwolde, de Groninger Archieven en Tourist Info Westerwolde. Een route voor mensen in de regio maar natuurlijk ook voor bezoekers van buitenaf. Met deze wandelkaart kun je op pad gaan en een boeiende cultuurhistorische wandeling rond Jipsinghuizen met geluidsfragmenten ervaren.

Met je smartphone kun je bij de 7 infopunten op de kaart de ‘LUISTER’ QR-codes scannen. Je kunt daarmee luisteren naarverschillende verhalen over het gebied en zo haar bewo- gen geschiedenis ontdekken. (Tip: gebruik de pauzeknop na het beluisteren van een fragment.) Met de QR-codes onder ‘BEKIJK’ krijg je een terugblik in de tijd middels prachtig beeldmateriaal van toen. Op de achterkant van de kaart vind je nog QR-codes die je kunt aanklikken om de landschapskaarten te bekijken die worden benoemd in luisterfragment 2 & 3. Trek je wandelschoenen aan, laad je telefoonop en start deze interessante en leerzame wandeling. Je zult o.a. verhalen en informatie horen over; ‘Ol Graitje’ – destoomtram, oude boerderijen, de werkverschaffing in de jaren 30, de barakken, Tweede Wereldoorlog en de verandering van een landschap. We wensen je een fijne wandeling!

LINK OM DE ROUTE TE DOWNLOADEN:

Luisterwandeling Jipsinghuizen