Voorjaarsnummer Terra Westerwolda verschenen

Een dezer dagen ontvangen de leden van de Historische Vereniging Westerwolde het voorjaarsnummer van Terra Westerwolda. Het blad is binnenkort ook weer verkrijgbaar bij verschillende (boek)winkels in de regio en bij boekhandel Godert Walter in Groningen.

De redactie verwelkomt in dit nummer twee nieuwe leden: Obby Veenstra, directeur Museum de Oude Wolden, en Erik Wubs, masterstudent geschiedenis aan de Rijksuniversiteit Groningen. Wegens drukke werkzaamheden is Jochem Abbes, voorzitter Historische Vereniging Westerwolde, teruggetreden; wel zal hij zo af en toe nog artikelen in Terra Westerwolda publiceren.

Een tragisch ongeluk in het Hebrecht
In dit voorjaarsnummer: Jan Battjes reconstrueerde een tragisch ongeluk tijdens de mobilisatie in het Hebrecht, Geert Luth schrijft over sociale mobiliteit in Sellingen en Jan Huizing vertelt aan de hand van unieke ansichtkaarten over het bezoek van zijn overgrootvader aan de Wereldtentoonstelling in Parijs. Wederom zijn er prachtige foto’s van Tonnis Post en Geert Volders licht de landschapsbiografie van Westerwolde toe. Harm Dijkmeijer verhaalt in het ‘groot interview’ over zijn veelbewogen leven, waarin het drama bij de bevrijding van Veele nog lang zijn sporen naliet.

Natuurlijk zijn er ook nog de vaste rubrieken. Veel leesplezier!

_______________________________

Lidmaatschap
Leden van de Historische Vereniging Westerwolde ontvangen het blad automatisch; de kosten voor het lidmaatschap bedragen slechts € 25,00 per jaar. Ook lid-abonnee worden? Klik dan hier.

Het blad is voor € 4,95 ook te koop bij diverse winkels in de regio.
Het verschijnt drie keer per jaar.
Het volgende (zomer)nummer komt in juli 2018 uit.

Reacties
Voor reacties of ideeën voor artikelen kunt u contact opnemen met Hans ter Heijden, telefoon: 0599 313 811 / 06 51 05 65 65; e-mail: taalschuur@hetnet.nl