Informatie gevraagd over Harm Boelems uit Weende en het Asserbos

Beste mensen,
In Assen zijn we bezig met het schrijven van een boek over het eeuwenoude Asserbos, gelegen tegen het oude centrum van de stad. Het is geen bos van wilde natuur. Geen herten, geen vossen, geen dassen, geen bos om in te verdwalen. Het is een ander bos. Een bos vol met verhalen.
Nu zijn we bezig met een hoofdstuk over 40-45. En komen we bij een burgemeester, die van 1942 tot 1945 burgemeester was van de stad Assen. Een burgemeester, die destijds een verkeerde keuze maakte, een NSB-burgemeester. Een burgemeester ook die na zijn verdiende straf, gewoon in Assen is blijven wonen en er ook is overleden. Maar nu blijkt uit ons onderzoek, dat hij een heldenrol heeft verricht aangaande het 110 ha Asserbos. Daar willen we een verhaal over maken. En zijn we op zoek naar gegevens over hem, wat hem maakte dat hij zo`n hart voor de natuur had. Was hem dat meegegeven door zijn ouders? Zat dat in de familie? Zat dat in de genen? Zijn er verhalen uit het nageslacht? Graag komen we in contact met nazaten, dan wel mensen die wat te vertellen hebben over:

Harm Boelems, Landbouwer, geboren 17 febr. 1897 in Weende overleden 18 dec. 1954 in Assen. Van 1934-1942 burgemeester in Zuidwolde (dr.). Van 1942-1945 burgemeester in Assen

Uw reacties worden met discretie en respect behandeld
Uw reacties kunnen naar Marten van Dijken (stadsboswachter)
Beilerstraat 6, 9401 PK Assen. tel. 06-48735636. E-mail info@vandenatuur.com