In heel Ter Apel is een grote bruine envelop op de deurmat gevallen. Hierin zat het boek “De Tijd Vliegt”, een uniek stickerboek van Ter Apel van vroeger naar nu, waarin diverse typerende plekken, initiatieven en verenigingen van Ter Apel beschreven staan. Het afgelopen jaar is onderneemster Monique van Zijl, samen met de Historische Kring van Ter Apel, bezig geweest dit unieke stickeralbum samen te stellen. Een leuk album om te verzamelen, verhalen op te halen en te leren over de geschiedenis van het mooie dorp Ter Apel. Ik ben als recente bewoner zeer verrast door de rijke geschiedenis van Ter Apel en omstreken en heb daar de afgelopen tijd veel over geleerd (aldus Monique). Als Jumbo in Ter Apel willen wij midden in de lokale samenleving staan; wij stellen gastvrijheid centraal in onze bedrijfsvoering. Een initiatief als dit album, past daar naadloos bij.

Het eerste exemplaar van het boek “De Tijd Vliegt” hebben wij woensdag 19 augustus 2020 bij Jumbo Ter Apel  aan burgermeester Jaap Velema mogen overhandigen. Dhr. Velema omschrijft het als een buitengewoon leuk en waardevol initiatief waaraan hij dan ook graag zijn medewerking verleende.
De 4000 boeken zijn huis aan huis verspreid door een aantal leden van  fietsclub TFC De Ketting. Vanaf woensdag 2 september tot dinsdag 27 oktober, kunt u bij Jumbo Ter Apel sparen voor de stickers.

3 gedachten over “” De tijd vliegt” in Ter Apel. Een mooi initiatief van de Historische Kring Ter Apel en de plaatselijke Jumbo winkel.

1. Een geweldige actie! Ik woon hier nu 14 jaar en door dit boek wordt me duidelijk hoe de historische verbanden zijn ontstaan en wat een rijke gemeenschap ons dorp is!
    Het verzamelen en inplakken van de fotostickers geeft me een nostalgisch kinderlijk gevoel! Het valt echter niet mee om alle lege plekken gevuld te krijgen!Ik heb al hele voorraden aangelegd van hondenvoer,soepen, tandpasta naast de gewone benodigdheden! Het zou zo leuk zijn om het boek op tijd vol te krijgen! Er wordt ook al druk geruild via internet! Ik hoop zo ,dat de caissières deze laatste dagen wat soepel zijn en ons wat extra stickers willen geven!,zodat we met een positief en voldaan gevoel ten opzichte van de Jumbo ,van ons complete album kunnen genieten!

Met vriendelijke groet ,van een dankbare klant. Elly Postma

2. Wij hebben het boek zonder plaatjes gekregen.
    Wij wonen in Aalten.
    Kennen Ter Apel en Omgeving goed.
    Wie weet hoe we aan de plaatjes kunnen komen?
    We komen geregeld in Bourtange, we komen de plaatjes graag halen.
    Zou heel leuk zijn.
    Bij voorbaat dank.