Ledenbijeenkomst 17 december 2016 in Vlagtwedde

Geachte leden en andere belangstellenden,

Graag willen wij u hierbij uitnodigen voor de ledenbijeenkomst van de Historische Vereniging Westerwolde op zaterdag 17 december a.s. in ‘t Kruispunt (Beatrixstraat 13) te Vlagtwedde. De vergadering begint om 13.30 uur. Het programma voor de middag is als volgt:

1. Opening door de voorzitter.
  2. Ingekomen stukken en mededelingen, door de secretaris.
  3. Verhalenmiddag: ‘Westerwolde en de Dollard’, georganiseerd door de Stichting Verdronken Geschiedenis in samenwerking met de Historische Vereniging Westerwolde en Museum de Oude Wolden te Bellingwolde. De algehele leiding en een introductie op het programma wordt verzorgd door dr. A. Buursma. Daarnaast zal dr. E. Knol spreken over het ‘Verloren Reiderland’ en dr. K. Essink over ‘Grenskwesties in het Eems-Dollardgebied’. Namens MOW zal drs. T. van Dijk enkele relevante objecten uit de museale collectie toelichten. Daarnaast is er gelegenheid voor sprekers uit het publiek met een historisch verhaal m.b.t. Westerwolde en de Dollard. Verdere informatie kunt u lezen op de bijgesloten folder.
  4. Pauze.
  5. Tweede deel Verhalenmiddag ‘Westerwolde en de Dollard’.
  6. Sluiting van de vergadering.

Na afloop van de vergadering zal de ‘Werkgroep Veldnamen in Westerwolde’ van onze vereniging bijeen komen om de verdere voortgang van de veldnameninventarisatie te bespreken. Leden die geïnteresseerd zijn om hieraan deel te nemen worden uitgenodigd zich te melden bij het bestuur.

Tot slot nog een opmerking met betrekking tot ons tijdschrift Terra Westerwolda. Het bestuur heeft enkele meldingen gekregen van niet-ontvangen tijdschriften. Wanneer dat bij u ook het geval is, wilt u dit kenbaar maken bij het bestuur? Het gaat om het zomernummer van 2016 (nr. 1).

Het bestuur hoopt weer velen van u op 17 december te mogen begroeten. Neemt u gerust een gast mee!

Met vriendelijke groet,

namens het bestuur,