9 oktober: Dag van de Groninger Geschiedenis

Georganiseerd door de Gronnger Archieven

De Dag van de Groninger Geschiedenis is terug en wel op zaterdag 9 oktober! Vorig jaar konden we helaas niemand ontvangen tijdens onze traditionele dag en organiseerden de Groninger er Archieven voor het eerst de Maand van de Groninger Geschiedenis. Dit gebeurde vooral online. Dit jaar hebben we weer een Maand met daarbinnen de Dag. Deze is anders van opzet, maar minstens zo leuk als voorgaande jaren.

Op zaterdag 9 oktober openen wij de deuren van de Groninger Archieven. In ons gebouw leiden we u langs een route, gebaseerd op de fietsroutegids Aan het werk, die we speciaal voor de Maand van de Geschiedenis maakten. Hierin vindt u vijf historische fietsroutes door de provincie. En ook tijdens de Dag gaat u met ons op reis: van Westerwolde, naar Eemsdelta en via de Stad, het Hogeland en de Veenkoloniën terug. Deze rondleidingen duren ongeveer 1 uur en 15 minuten en worden op verschillende tijdstippen gehouden.

Meld u aan en maak op zaterdag 9 oktober kennis met de werkzaamheden van boeren, monniken, schippers, arbeiders en wetenschappers en waarom deze beroepen met name in bepaalde delen van de provincie voorkwamen.

Praktisch

Aanmelden is noodzakelijk. Per rondleiding kunnen maximaal vijftien mensen mee. Aanmelden kan vanaf 23 september via deze website.
Omdat we op een veilige manier u en onze medewerkers een leuke dag willen bezorgen, vragen wij u bij binnenkomst naar een Coronatoegangsbewijs. Hiervoor gebruiken we de CoronaCheck-app. U kunt ook uw gele boekje met de benodigde stempels laten zien. Daarnaast vragen we u 1,5 meter afstand te houden van andere bezoekers en onze medewerkers.