Burchthistoricus Harm Nijboer

Harm Nijboer

Als er één is die alles weet over de historie van de Burcht in Wedde dan is dat wel ons lid Harm Nijboer. De Oud-Wedder is bijna zijn hele leven al bezig met het uitzoeken van de historie van de Burcht. Er is is bijna niets wat over de Burcht is gepubliceerd, dat Harm niet in zijn bezit heeft. De Burcht is dan ook heel blij dat Harm nu als vrijwilliger aan de Burcht is verbonden en dat hij er voor heeft gezorgd dat een groot deel van zijn historisch materiaal nu ook in de Burcht aanwezig is. Hierdoor is de geschiedenis van de Burcht ook door andere belangstellenden te raadplegen. Wilt u hier gebruik van maken, neem dan vooraf even telefonisch contact op met Jelle van Luijk van de Burcht, zodat een geschikt tijdstip kan worden gepland. Zie ook www.burchtwedde.nl

Eén gedachte over “Burchthistoricus Harm Nijboer

1. Beste leden,
    Zelf ben ik al vele jaren met de historie (in brede zin) van de burcht bezig. Toch zoek ik nog naar verhalen, weetjes, etc. over de burcht (als het maar niet over de geheime gang gaat). Soms hoor ik toch nog iets van ouderen die met de burcht te maken hebben gehad of hebben het van horen zeggen. Veel ouderen (en misschien ook jongeren) weten misschien nog iets over de situatie van voor de restauratie van 1955-1958 of tot 2010. Alle info is welkom.
    Vriendelijke groet,
    Harm Nijboer