Dag van de Noord-Nederlandse archeologie

Valt samen met onze ledenvergadering in Blijham op die dag.

Dag van de Noord-Nederlandse archeologie

Het Noordelijk Archeologisch Depot is op zaterdag 15 juni van 10:00 tot 16:30 uur geopend voor de Dag van de Noord-Nederlandse Archeologie. Dit evenement is het moment voor iedereen met interesse in geschiedenis en archeologie om zich onder te dompelen in het rijke verleden van Noord-Nederland.

Deze speciale dag, georganiseerd in samenwerking met AWN-Noord en het Hunebedcentrum, biedt een gevarieerd programma voor jong en oud. Kom luisteren naar boeiende lezingen over recente archeologische onderzoeken uit Noord-Nederland, bewonder demonstraties van diverse re-enactors en laat je eigen archeologische vondsten determineren door experts. Tijdens rondleidingen door het depot krijg je een uniek kijkje achter de schermen. Op de informatiemarkt presenteren verschillende archeologische musea en verenigingen zich. Hier kun je informatie inwinnen, vragen stellen en de nieuwste ontwikkelingen in de archeologie ontdekken.

Voor de jonge bezoekers zijn er verschillende kinderactiviteiten, waaronder leuke activiteiten bij de pop-up ArcheoHotspot. Hier kunnen kinderen op speelse wijze kennismaken met archeologie en zelf aan de slag gaan.

Praktische informatie:

·        Datum: Zaterdag 15 juni 2024

·        Tijd: 10:00 – 16:30 uur

·        Locatie: Noordelijk Archeologisch Depot, Nieuweweg 76, 9364 PE Nuis

·        Toegang: Gratis

Voor meer informatie kunt u terecht op onze website: https://dagvandenoordnederlandsearcheologie.nl/