Musea Heiligerlee zoeken vrijwilligers

Musea Heiligerlee

Het Museum ‘Slag bij Heiligerlee’ gaat over de slag bij Heiligerlee.
Ja, duh! En waar blijven  Westerwolde, Bellingwolde en de burcht van Wedde? Dat komt aan de orde tijdens de rondleidingen die een enthousiaste groep vrijwillige gast­dames en – heren verzorgen. Dat doen ze trouwens ook in het Klokkengieterijmuseum. Geen modernistisch audiovisueel geweld, maar gewoon van mens tot mens en aangepast aan de belangstelling van de gasten, die hun waardering in het gastenboek achterlaten.

Wij zijn geen strenge schoolmeesters en we hebben geen standaardverhaal uit ons hoofd moeten leren. U heeft belangstelling voor onze geschiedenis, anders zou u deze website niet bezoeken. Is het iets voor u om, samen met ons, de gasten van de Heiligerlese musea een meer dan geslaagd museumbezoek te bezorgen?

Kijk maar eens op onze website www.museaheiligerlee.nl of bel met Joost van Linge (0597 769010) of Kineke Kuper (06 23144499). Zij kunnen u er alles over vertellen.