Geïllustreerde Gids voor Westerwolde 1906

Op onze ledenbijeenkomst in Harpel kregen we van mevrouw Anje Tattje-Kranenborg dit boekje uit 1906 aangeboden. Het geeft een hele leuke beschrijving van Westerwolde in die tijd. We zullen het boekje in onze bibliotheek op gaan nemen. Het kan echter gezien de staat van het boekje niet worden uitgeleend.
Maar we willen onze leden en andere belangstellenden toch graag de gelegenheid geven om het boekje in te zien. Daarvoor hebben we het boekje ingescand en is het binnenkort op de website in te zien. In het boekje worden een aantal plaatsen in Westerwolde beschreven en zelfs een wandeling besproken van de Hongerige Wolf naar Weende.
Ook zijn de advertenties van de sponsoren in de gids heel vermakelijk om te lezen.

Link naar het boekje

Link naar de radio uitzending over dit onderwerp (met dank aan Meijco van Velzen)

2 gedachten over “Geïllustreerde Gids voor Westerwolde 1906

1. Op 6 maart 1987 heb ik opnames voor het Radio Noord programma Sloaperstil (Siemon Reker) gemaakt van een “Westerwoldse aovend” in de Marke in Vlagtwedde. Deze avond werd georganiseerd door het Nuts-departement. Tijdens deze avond heeft Roelf Kraai uit de Gids voor Westerwolde voorgelezen en vertelde hij over duizendpoot meester Kuiper en natuurlijk over zijn familielid Harm Kraai.